Walentynki na stałe wpisały się do kalendarzy internautów - potwierdzają wyniki cyklicznego badania Gemius SA. Podobnie jak przed rokiem, większość badanych (97 proc.) wie o Dniu Zakochanych, a ponad połowa (56 proc.) zamierza go spędzać w wyjątkowy sposób. Choć decyzje i plany dotyczące Walentynek w niektórych przypadkach wyraźnie różnią kobiety i mężczyzn, zakochani zamierzają w ten dzień wyrazić swoje uczucia przede wszystkim w stosunku do swoich życiowych partnerów (77 proc.).
W 2007 roku polscy internauci najchętniej będą świętować Walentynki obdarowując bliską osobę. Dokładnie tak samo liczna, jak w roku poprzednim, grupa badanych (42 proc.), którzy będą obchodzić Dzień Zakochanych, zamierza kupić z tej okazji prezent. Niemal jedna trzecia internautów obchodzących Walentynki (29 proc.) myśli o wysłaniu walentynkowych życzeń lub kartki, a romantyczną kolację 14 lutego planuje 23 proc. ankietowanych świętujących Dzień Zakochanych. W tym roku odsetek osób, które podczas badania nie miały sprecyzowanych planów na walentynkowy wieczór, spadł o 5 punktów procentowych w porównaniu do roku ubiegłego. Wzrosła za to o 4 punkty procentowe liczba internautów, którzy nie planują obchodzić tego dnia w szczególny sposób – pokazują wyniki badania Gemius SA. Być może te zmiany są przejawem krystalizowania się postaw wobec obchodzenia Walentynek wśród polskich internautów.
Plany kobiet i mężczyzn – gdzie się spotkamy w Walentynki?
Wyniki badania wskazują na różnice w walentynkowych planach kobiet i mężczyzn. Więcej pań (26 proc.) niż panów (21 proc.) myśli o kolacji, bądź wizycie w kawiarni. Natomiast znacznie liczniejsza grupa mężczyzn (42 proc.) niż kobiet (4 proc.) planuje wręczyć swojej „Walentynce” kwiaty. Jednak panowie i panie jednym głosem mówią o chęci obdarowania najbliższej osoby z okazji Walentynek – prezent zamierza kupić 42 proc. kobiet i 42 proc. mężczyzn.
Różnice w postawach wobec obchodzenia Dnia Zakochanych zmieniły się także na przestrzeni lat. W tym roku wyraźnie mniej kobiet, w porównaniu do zeszłorocznego badania, wyśle z tej okazji kartkę (27 proc.), wzrósł zaś odsetek mężczyzn, którzy planują napisać życzenia.
Walentynkowe prezenty
Popularność prezentów wręczanych z okazji Walentynek rośnie. Są już nieodłącznym elementem obchodzonego Dnia Zakochanych. Kupujemy je przede wszystkim osobie, z którą jesteśmy w związku (43 proc.). Mniej, bo niemal jedna trzecia (28 proc.) badanych, zamierza obdarować innych, z którymi łączą ich ciepłe uczucia. Warto podkreślić, że spośród internautów deklarujących chęć zakupu prezentu na Walentynki, tylko 7 proc. uczyni to za pośrednictwem internetu. Największa grupa z nich (9 proc.) w sklepie internetowym wybierze bieliznę.