8 marca rozpoczęła się kampania społeczna „Kochać zbyt mocno”. Potrwa ona do końca roku. Celem kampanii jest pokazanie, na czym polega pomoc psychiczna i ułatwienie osobom nieświadomym zidentyfikowanie sytuacji, w której zostają poddane przemocy psychicznej.
Kampanię inauguruje wydanie autobiograficznej książki „Kochać zbyt mocno”, będącej zapisem lat spędzonych w związku opartym na przemocy psychicznej, autorstwa Rosalind B. Penfold.
Kampania współorganizowana jest przez wydawnictwo Nowa Proza, Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Stowarzyszenie na Rzecz Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie Niebieska Linia.
W trakcie trwania Kampanii będzie można korzystać z Ogólnopolskiego Telefonu dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” 0801-120-002, pod którym dyżurują specjaliści udzielający wsparcia i informacji o tym, gdzie szukać pomocy.
Kampanii i książce towarzyszy sprzedaż bransoletek z kadrami obrazkowymi z książki, z której dochód zostanie przeznaczony na dofinansowanie celów statutowych Stowarzyszenia na Rzecz Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie Niebieska Linia. Ta organizacja pozarządowa prowadzi na szeroka skalę działalność profilaktyczną, edukacyjną, interwencyjną i terapeutyczną dla ludzi uwikłanych w przemoc w rodzinie. Bransoletkę będzie można nabyć w salonach EMPiK w dziale Prasy. Cena bransoletki 10 zł.